Dlaczego mieszkanie się nie sprzedaje? Przyczyn może być wiele, my wymieniamy najpopularniejsze i najczęściej spotykane.

Po pierwsze: Cena

Częstym błędem sprzedających jest przeszacowanie wartości nieruchomości. Cena powinna być adekwatna nie tylko do metrażu, ale również rozkładu mieszkania, jego standardu i lokalizacji. Jeśli nie mamy presji na szybką sprzedaż, możemy ustalić cenę na wyższym poziomie, licząc, że trafimy na klienta, który szuka dokładnie takiego mieszkania jak nasze. Dotyczy to jednak raczej mieszkań szczególnie atrakcyjnych, nietypowych lub zlokalizowanych w prestiżowej okolicy.

Po drugie: Źle przygotowana nieruchomość

Potencjalnego nabywcę możemy skutecznie odstraszyć nieposprzątanym mieszkaniem i zagraconą przestrzenią. Stare zasłony w szpetnych kolorach, wypłowiałe dywany z minionej epoki, zatłuszczone szafki kuchenne, brudne fugi i silikony w łazience – to tylko mała część listy grzechów, których dopuszczają się sprzedający. Tak, nawet jeśli wiemy, że zainteresowany planuje generalny remont, zadbajmy o podstawową estetykę wnętrza. Usuńmy stare brzydkie sprzęty, posprzątajmy, wywietrzmy. Pierwsze wrażenie ma niebagatelne znaczenie.

Po trzecie: Błędy natury marketingowej

Zniechęcić kupującego można już na etapie ogłoszenia. Byle jak wykonane zdjęcia, pominięcie na zdjęciach niektórych pomieszczeń (np. kuchni, łazienki), fotografowanie mało istotnych detali a jednocześnie niepokazywanie całego wnętrza – nierzadko się to zdarza. W opisach brak jest często podstawowych informacji – np. podana jest dzielnica, ale dokładna ulica już nie. Zniechęcić może też brak danych takich jak forma własności, wysokość czynszu, piętro i winda lub jej brak. Warto opisać sprzedawaną nieruchomość jak najdokładniej.